חיפוש עבודה משרדית דרכנו
עבודה משרדית מתאימה לגברים ונשים בגילאים שונים. היא לא דורשת מאמץ פיזי, מאפשרת לנצל יכולות גבוהות של יחסי אנוש וכוללת מעורבות צמודה בשורה ארוכה של נושאים חשובים עבור המשרד והבעלים. עם זאת, עבודה משרדית גם דורשת עמידה בקריטריונים מסוימים מבחינת תנאי קבלה. זו הסיבה בגללה חיפוש עבודה משרדית עלול להפוך למשימה ארוכה ומתסכלת כל עוד לא מבצעים אותה בצורה נכונה.
שלבים בחיפוש עבודה משרדית
הנה כמה שלבים שאותם צריך לעבור בדרך מחיפוש למציאת עבודה משרית עם שכר גבוה ותנאים מפנקים:
א. הגדרת צרכים וציפיות שכר – יש פערים של עשרות אחוזים בין משכורות של עובדי משרדים. ההבדלים הכי גדולים הם בין עובדי משרדים בסקטור הפרטי והציבורי, בעלי ניסיון לעומת חסרי ניסיון ואפילו גברים ונשים. הפתרון הוא להגדיר את הצרכים וציפיות השכר עוד לפני שמתחילים לחפש עבודה כדי לחסוך זמן יקר ועוגמת נפש מיותרת.
ב. בדיקת תנאי המשרה – רצוי להגיש מועמדות רק למשרות שבהן תנאי הקבלה עולים בקנה אחד עם היכולות האישיות. תנאי הקבלה מתייחסים למשל לניסיון בהפעלת יישומי מחשב, לשליטה בשפות זרות, להשכלה אקדמית וכן הלאה. כמו כן, בדיקה של תנאי המשרה ישירות מול המעסיק יכולה לשפר את סיכויי ההצלחה בראיון העבודה.
ג. פנייה למעסיק – בשלב השלישי ואחרי שמגדירים צרכים ובודקים את תנאי המשרה, כל שנותר לעשות הוא לפנות למעסיק. הפנייה למעסיק יכולה להיות על בסיס טופס קורות חיים או באמצעות הדואר האלקטרוני. במידה ובוחרים להשתמש בדואר אלקטרוני, רצוי להוסיף כמה משפטים בגוף המייל שמבליטים את יכולות המועמד בהשוואה לדורשי עבודה אחרים.
ד. ראיון עבודה – השלב הרביעי והאחרון של חיפוש עבודה משרדית הוא ראיון עבודה. הצלחה בראיון עבודה היא תנאי לקבלת המשרה ורצוי להגיע בלבוש הולם וראוי.
כמה זמן לוקח למצוא עבודה?
התקופה הממוצעת שאותה צריך להקדיש לטובת חיפוש עבודה משרדית עומדת על מספר שבועות. מצד שני, יש אפשרות לקצר את התקופה הזו במידה ומחפשים את העבודה על בסיס מקורות מידע שונים כמו אתרי אינטרנט וחברות כוח אדם.