המדריך לכתיבת קורות חיים
קורות חיים הם כלי שמשמש לסינון מועמדים בתחום של משאבי אנוש. למעשה, כל מי שנמצא בשלב של מציאת עבודה צריך לדעת איך לכתוב קורות חיים. למסמך מן הסוג הזה יש השפעה ישירה על הרושם הראשוני שאותו מקבל המעסיק, על סיכויי הקבלה לעבודה ועל הקריירה. בתוך כך, קיימים מקרים שבהם כתיבה נכונה של טופס קורות חיים עזרה לייצר יתרון מול דורשי עבודה אחרים.
חלוקה לנושאים ופסקאות
בתחום של משאבי אנוש נהוג לכתוב קורות חיים לפי פסקאות מסודרות. רשימת הפסקאות כוללת חלוקה לנושאים הבאים:
א. פרטים אישיים – תחת הקטגוריה של פרטים אישיים ממלאים גם כתובת, תאריך לידה, מקום מגורים וכן הלאה. רצוי שהפרטים האישיים יהיו מדויקים ומעודכנים על מנת למנוע בעיות אמינות מול המראיין.
ב. לימודים – בקטגוריה של לימודים אפשר לפרט רק את מה שרלוונטי למשרה. בדרך כלל אין צורך לציין השכלה קודמת כמו לימודים בבית ספר יסודי או תיכון, אלא אם ההכשרה דורשת את זה. מנגד, חשוב להזכיר תארים אקדמיים שיכולים לשפר את סיכויי הקבלה לעבודה.
ג. ניסיון תעסוקתי – החלק של הניסיון התעסוקתי קריטי עבור מעסיקים ומחלקת משאבי אנוש. חשוב להדגיש את הניסיון התעסוקתי שמתאים לדרישות המשרה ולהפנות את המראיין לתפקידים קודמים שבוצעו על ידי המועמד.
ד. כישורים נוספים – בחלק האחרון של טופס קורות החיים ניתן לציין כישורים נוספים. אלו לא חייבים להיות כישורים ספציפיים, אלא כל דבר שעוזר להסביר מדוע המועמד מתאים למשרה שעל הפרק.
כתיבת קורות חיים – פורמט וסגנון
הכי חשוב לכתוב את קורות החיים באופן אחיד ועם פורמט נכון. יש לשמור על סגנון ברור, מובהק וקריא ולהקפיד לא לחרוג מתוך עמוד אחד. חשוב לקחת בחשבון שמי שקורא את טופס קורות החיים רוצה לחסוך בזמן ושמדי יום עוברים מול עשרות או אפילו מאות טפסים מן הסוג הזה. לפיכך, יש להציב את הניסוח הברור בראש סדר העדיפויות ולהקפיד על כך שהדברים החשובים יופיעו בראש הטופס. במידת הצורך ניתן גם לשאוב השראה מטפסי קורות חיים שנמצאים באתרי האינטרנט והרשתות החברתיות.