Meytarim – חיפוש עבודה

פורטל מיתרים – מחפשים עבודה ומוצאים!

ייעוץ קריירה

תוכן עניינים

עולם התעסוקה בימינו שונה ומשתנה כל הזמן מכל מה שהיה מוכר במשך דורות רבים. מקצועות ותיקים ומכובדים נעלמים כמעט לחלוטין, ואחרים תופסים את מקומם. הסיבות לשינויים רבות ביותר, והקושי הגדול ביותר של אנשים צעירים שיוצאים לשוק העבודה הוא חוסר ההיכרות איתו. זוהי הסיבה החשובה ביותר למה ייעוץ קריירה הוא תהליך מאוד מומלץ, שיכול לפתוח אפיקים חדשים ולתת רעיונות מעניינים עבור כל אדם שרוצה למצות את עצמו בשוק העבודה.

כל אדם והכישרון שלו

כולנו שונים זה מזה, ויש לנו יכולות בתחומים שונים. ישנם אנשים שבנויים לעבודת תכנות מאומצת, במשך שעות רבות מול המחשב, ואחרים זקוקים לתעסוקה דינמית מול אנשים, דוגמת מכירות. לעיתים קורה שאנחנו לא מספיק מכירים את עצמנו, ובנוסף לכך גם לא מכירים מספיק טוב את שוק העבודה, ולכן מתקשים לחבר בצורה נכונה בין היכולות שלנו לבין סוג העבודה שתתאים לנו. ייעוץ קריירה נועד לפתור את שתי הבעיות הללו, ומצד אחד, לאפשר לנו להכיר טוב יותר את עצמנו, ולא פחות חשוב מכך, לספר לנו על מקצועות חדשים שקיימים בשוק.

האינטרנט ושוק התעסוקה

שוק התעסוקה מושפע מגורמים שונים, ובעיקר רשת האינטרנט, שעושה מהפכה של ממש בכל מה שקשור למידע. הלכה למעשה, האינטרנט מוחק מקצועות שלמים, דוגמת סוכני נסיעות, שבעבר לא היה ניתן להסתדר בלעדיהם. כך גם הולכות ומצטמצמות משרות לעורכי דין מתחילים, משום שקל יותר למצוא מידע באינטרנט, ולא צריך להעסיק עורך דין עם השכלה משפטית.

מעבר לזאת, פשטות השימוש ברשת האינטרנט מנגישה את המידע גם לדורות המבוגרים יותר, שבעבר נרתעו משימוש באמצעים טכנולוגיים. מסיבה זו, יותר ויותר פעילות עוברת להתבצע באינטרנט, וכך גם מוקדי השירות והמכירות מצטמצמים.

יחד עם זאת, האינטרנט יוצר גם משרות חדשות, אחרי הכול, מישהו צריך לתחזק, לעדכן, לעצב ולשפר את האתרים. כך למשל, נוספו לשוק העבודה מקצועות מבוקשים כמו מעצבי אתרים, מקדמי אתרים, מעצבי חוויית משתמש (UI/UX) ורבים נוספים. המקצועות החדשים הללו על פי רוב לא מוכרים לציבור הרחב.

מקומה של האקדמיה בשוק העבודה המודרני

האקדמיה היא בעצם מוסד מיושן, שמלמד תיאוריות של פעם, ומכשירה במהלך התואר הראשון בעיקר תלמידים למחקר, כאשר ברור לכל שמרבית התלמידים ייצאו לשוק העבודה ולא ימשיכו באקדמיה. הקולות הללו כנגד האקדמיה ובעצם חוסר ההתאמה שלה לדרישות שוק העבודה הולכים ומתחזקים, אך בין אם כך או אחרת, התלמידים מוצאים עצמם חסרי אונים מול שוק העבודה בסיום התואר. רובם לא בטוחים לאיזה תחום כדאי להגיש קורות חיים כדי לנצל את הידע שלהם, או שאולי לפנות לכיוון של קורס מקצועי… בכדי למנוע בלבול והשקעה של ממון מיותר בעוד קורסים מקצועיים שלא מובילים לכיוון התעסוקתי הנכון.

המטרה של ייעוץ קריירה

בעצם, המטרה של ייעוץ קריירה היא לתת לאיש או לאישה את הכיוון המקצועי הנכון ביותר עבורם, וכך הם יוכלו להתמקד בכיוון הנכון הן בהיבט של ההכשרה המקצועית והן בהיבט של חיפוש העבודה.

מתי כדאי לפנות לייעוץ קריירה

ייעוץ קריירה מומלץ במיוחד לפני ההרשמה ללימודים, וזאת במטרה לוודא שהכיוון שנבחר אכן מתאים לתלמיד. המטרה היא למנוע מצב שבו לומדים לתואר רק בשביל לגלות אחרי 3 – 4 שנים שהתחום לא מתאים.

יחד עם זאת, אף פעם לא מאוחר להחליף כיוון! כל מי שמרגיש שהוא לא ממצא את עצמו בעבודה, מומלץ לו להגיע לייעוץ, בכל גיל ובכל שלבי החיים.

תפקידי הנדסאי מבוקשים

הנדסאי הוא איש מקצוע בעל אוריינטציה טכנולוגית יישומית המסיים בהצלחה את לימודיו במכללה טכנולוגית מובילה הנמצאת בפיקוח של המכון הממשלתי להכשרה בטכנולוגיה ובמדע (מה"ט). מסלול ההכשרה של הנדסאים בישראל מתבצע במשך כשנתיים, בהתאם למחלקת הלימוד, ובסיום הלימודים מקבלים תואר טכנולוגי – הנדסאי, והתעודה היוקרתית פותחת דלתות בשוק העבודה. כדאי לדעת כי לימודי הנדסאים בישראל החלו

קרא עוד »

דרושים חברות הייטק

  שוק העבודה בתעשיית ההייטק בישראל מתפתח במהירות. חברות הייטק תמיד מחפשות אנשים חדשים עם כישורים מיוחדים. זה הזמן המושלם למי שרוצה להתחיל קריירה מרתקת בתעשייה הזו. גיוס והשמה להייטק זמין יותר מתמיד. חברות מציעות מגוון רחב של משרות בתחומים כמו פיתוח, נדסת תוכנה ואבטחת מידע. במאמר זה, אנו נסביר את המגמות העכשוויות ונציג את

קרא עוד »

עריכת וידאו למובייל

בשנים האחרונות, עריכת וידאו במכשירים ניידים הפכה לנגישה ופופולרית מתמיד. היכולת ליצור תכנים איכותיים ומקצועיים ישירות מהסמארטפון היא יתרון גדול עבור יוצרי תוכן, אנשי שיווק ואפילו חובבים. במאמר זה נסקור את היתרונות, הכלים והטכניקות לעריכת וידאו במובייל, ונספק טיפים חשובים ליצירת תוכן וידאו מרשים ומקצועי. יתרונות עריכת וידאו במובייל 1. ניידות וגמישות היתרון המרכזי של

קרא עוד »

למה כדאי לכל עסק לפרסם בטלגרם

בעידן הדיגיטלי המתקדם בו אנו חיים, עסקים מחפשים דרכים חדשות ויעילות להגיע אל קהל היעד שלהם ולהרחיב את הנוכחות הדיגיטלית שלהם. אחת הפלטפורמות שצוברת פופולריות עצומה בשנים האחרונות היא טלגרם. עם יותר מ-700 מיליון משתמשים פעילים ברחבי העולם, טלגרם מציעה לעסקים מגוון כלים ויתרונות שיכולים לסייע בפרסום ובהפצת מסרים. במאמר זה נתעמק בסיבות לכך שכל

קרא עוד »

איך לבחור שירותי קידום אתרים

בחירת שירותי קידום אתרים (SEO) נכונים היא משימה חשובה עבור עסקים המעוניינים לשפר את הנוכחות הדיגיטלית שלהם ולהגדיל את התנועה לאתר. עם כל כך הרבה ספקים בשוק, חשוב לדעת למה לשים לב וכיצד לבחור את השירות המתאים ביותר לצרכים שלך. במאמר זה נציג קריטריונים חשובים והמלצות שיעזרו לך לבחור את שירותי הקידום המתאימים לעסק שלך.

קרא עוד »

חמש טעויות נפוצות בפרסום בטלגרם וכיצד להימנע מהן

פרסום בטלגרם הפך לחלק משמעותי באסטרטגיית השיווק של עסקים רבים. עם זאת, כמו בכל פלטפורמה, ישנן טעויות נפוצות שמפרסמים עלולים לבצע, מה שיכול לפגוע בתוצאות הקמפיין. במאמר זה נסקור חמש טעויות נפוצות בפרסום בטלגרם ונציע דרכים להימנע מהן, כדי למקסם את ההשפעה וההצלחה של הקמפיינים שלכם. חמש טעויות נפוצות בפרסום בטלגרם וכיצד להימנע מהן  

קרא עוד »
מודעות: