שיווק ופרסום לעסקים; מה עדיין לא סיפרו לנו על הזירה השיווקית בעידן הדיגיטלי? – קראו כאן.
אין ספק, עולם השיווק והמכירות בימינו נראה אחרת לגמרי ממה שהוא היה נראה בעבר, וזה עוד לפני שדיברנו מילה על העידן הרובוטי אשר מונע בחלקו על ידי בוטים בטכנולוגיית AI. בסופו של דבר, שיווק הוא היבט בסיסי והכרחי של כל עסק, גדול או קטן. בואו נעבור על כמה מהיבטיו החשובים ביותר של שיווק – המשיכו לקרוא.
מהו עולם השיווק, ומהי חשיבותו?
שיווק מקיף הכל מהכול, החל מפרסום ומיתוג, דרך מחקרי שוק וכלה ביחסי ציבור, שיווק דיגיטלי ועוד. במילים פשוטות, שיווק עוסק בחיבור בין מוצר או שירות לבין קהלי היעד שלו בצורה היעילה ביותר שיש. לשאלה, איך פרסום ושיווק טוב מסייע לעסק, אפשר רק להגיד את הברור מאיליו – אסטרטגיות שיווק יעילות יכולות לגרום לעסק לנסוק גבוה או חלילה לצנוח למטה.
בסופו של יום, שיווק מהווה את האמצעי העיקרי שבאמצעותו עסקים מעבירים את ההצעות שלהם ללקוחות פוטנציאליים, את המסר העסקי שלהם ויוצרים מודעות למותג בקרב הקהלים. וכדי לבנות את האסטרטגיה השיווקית הנכונה לבית העסק, חשוב לעקוב אחר כמה דגשים מהותיים שעליהם נעבור כעת.
דגשים – איך בונים אסטרטגיית שיווק ומכירות מוצלחת?
ישנם כמה וכמה דגשים חשובים שכדאי להתייחס אליהם כשבונים אסטרטגיית שיווק לעסק, כמו למשל:
- ניתוח פלחי הקהל: זהו כנראה הצעד הראשון בכל אסטרטגיה שיווקית, והוא כולל את הגדרת הקהלים והבנתם לעומק יותר. תהליך זה כרוך בחלוקת השוק הרחב למגזרים קטנים יותר על סמך מאפיינים והתנהגויות, כאשר ניתן להגדיר פלחים אלה על ידי דמוגרפיה, פסיכוגרפיה, מיקום גיאוגרפי או גורמים אחרים.
- הבנת צורך השוק: לאחר שמגדירים את פלחי קהל היעד, מגיעים לשלב שבו לעיתים דרושים סוכני שטח עבור איסוף נתונים. למשל, ניתוח הצרכים של אותם קהלים, כמו גם את העדפותיהם והתנהגויותיהם השונות במרחב הדיגיטלי או הפיזי. אפשר לעשות זאת באמצעות מחקר שוק, מחקר מילים בגוגל, סקרים, קבוצות מיקוד ועוד, מה שיאפשר את הבנת הפלחים השונים בתוך שוק ואת הצרכים של אלו.
- ערוצי פרסום קיימים: בעוד שניתן להשתמש בערוצי הפרסום המסורתיים כמו רדיו, שלטי חוצות וכולי, בימינו ישנן אופציות בלתי נגמרות של זירות דיגיטליות שונות, ככה שחשוב לפזר את הביצים בסלים הנכונים. זאת, בהתאם לניתוח קהלי היעד וכן בהתאם לתקציב שלכם עבור שיווק.
אילו סוגי פרסום ושיווק קיימים?
מעוניינים להתחיל לשווק את העסק? ובכן, עדיין אפשר להשתמש בטכניקות מסורתיות כמו אנשי מכירות שטח, שיווק אופליין, שלטי חוצות, פרסומות בטלוויזיה, ברדיו ועוד אמה-מה, בימינו יש גם את הזירות השיווקיות בעולם הדיגיטלי, שעשויות לייצר אפקט פרסומי הרבה יותר חזק. באוקיינוס הדיגיטלי של ימינו, שכולל המון אופציות שיווק שונות, חשוב לא "לטבוע" בעקבות השקעה בזירות הפרסום הלא מתאימות לעסק.
באופן כללי, ישנם סוגים שונים של טכניקות פרסום ומכירות לעסקים, כמו למשל שיווק ממומן בגוגל, קידום אורגני, פרסום באתרים שונים, פרסומות ממומנות ברשתות החברתיות ועוד. בתוך כך, הבחירה צריכה ליפול על ניתוחי השוק והקהלים שעשיתם, אבל גם בהתאם לניתוחי המתחרים שלכם בתחום. כאשר אתם שוקלים לשווק בדיגיטל, תמיד חשוב לדעת היכן המתחרים שלכם משווקים, כמה הם משקיעים על קמפיינים וכן הלאה. עדיין תוהים ולא בטוחים מה לעשות וכיצד לשווק את העסק? אם אינכם בטוחים היכן ליצור את הקמפיינים שלכם, ההמלצה הכי טובה היא לקבל ייעוץ בנוגע לשיווק דיגיטלי.