Meytarim – חיפוש עבודה

פורטל מיתרים – מחפשים עבודה ומוצאים!

כח אדם

תוכן עניינים

איך למצוא כח אדם לחברת השמה?

המוצר שאותו מוכרת חברת השמה הוא עובדים, ולכן עליה לגייס רק כח אדם מקצועי, מיומן ורלוונטי לצרכים של הלקוחות. אבל איפה מוצאים אותו? הנה כמה פתרונות

חברת השמה עוסקת במתן שירותי כוח אדם. המוצר שהיא מציעה ללקוחות הוא למעשה עובדים, שמוקצים לעבודה אצל מעסיק אחר. המעסיק משלם לחברה תמורת השמה מקצועית ומקבל בתמורה עובדים מיומנים ורלוונטיים. מבחינת המעסיק, הפנייה לחברת השמה אמורה לחסוך את הצורך בתהליך גיוס ארוך ומתסכל.

עם זאת, השאלה המעניינת היא היכן אותה חברת השמה יכולה למצוא עובדים מקצועיים ובאיזה אופן כדאי לה לפנות אליהם. זו סוגיה מורכבת מכפי שנהוג לחשוב, כי ענף גיוס העובדים מתאפיין בדינאמיות וגמישות. לא כל חברות ההשמה מגייסות עובדים באותה צורה ויש חברות שמתמחות בנישה ספציפית בלבד. לעומתן, חברות אחרות מציעות את כל שירותי ההשמה בתמחור שונה.

דרכים לגיוס עובדים

חברת השמה יכולה למצוא כח אדם במגוון דרכים וניתן לציין לפחות שלוש מהן:

א. פרסום מודעת דרושים באתרי האינטרנט – הדרך הנפוצה ביותר לגייס עובדים כיום היא באמצעות פרסום מודעות דרושים באתרי האינטרנט. המודעות מפורסמות מלכתחילה באתרי אינטרנט שאליהם מגיעים גולשים כדי לקבל הצעות עבודה.

היתרון של פרסום מודעת דרושים באתרי אינטרנט עבור חברת השמה הוא פילוח יחסית מדויק של קהל היעד. החיסרון הוא שלא תמיד ניתן להגיע בצורה כזו לעובדים מיומנים ומקצועיים, ויש גם צורך בתהליך סינון עוד לפני תחילת ההשמה.

ב. פרסום מודעות דרושים בעיתון – הדרך הקלאסית למצוא כח אדם לחברת השמה היא להשתמש במודעות שמפורסמות בעיתונים. התקשורת המסורתית עדיין ממלאת פונקציה מרכזית בגיוס עובדים, כי היא מאפשרת פנייה לקהל יעד מגוון. היתרון של פרסום מודעות דרושים בעיתון הוא עלות נמוכה ואפשרות להגיע לעובדים חדשים, בעוד החיסרון הוא שלא ניתן לנטר את הנתונים ולעקוב אחריהם.

ג. שימוש ברשתות חברתיות ומנועי חיפוש – חברת השמה יכולה להשתמש באינטרנט בצורה מושכלת יותר ולנצל את היתרונות של רשתות חברתיות ומנועי חיפוש. כאן לא מדובר על פרסום מודעות דרושים באתרי אינטרנט שעוסקים בתחום, אלא בניסיון לייצר קמפיין ויראלי.

רשתות חברתיות מאפשרות לפרסם מודעות דרושים לפי פילוח מדויק של קהל יעד, בעוד מנועי החיפוש עוזרים למקם את המודעות בשורה ארוכה של אתרי אינטרנט שונים. היתרונות של שימוש ברשתות חברתיות ומנועי חיפוש הוא מעקב בזמן אמת אחר הביצועים, אך החיסרון הוא הוצאות יחסית גבוהות.

ד. גיוס מפה לאוזן – חברת השמה ותיקה יכולה גם לנצל את היתרונות של גיוס עובדים מיומנים מפה לאוזן. בשביל לעשות זאת היא צריכה להגיע למקומות שבהם נמצאים העובדים הרלוונטיים. אם היא צריכה למשל לגייס סטודנטים לעבודה זמנית, שימוש בהמלצות מאוניברסיטאות ומוסדות לימוד יכול לעזור. לעומת זאת, בגיוס עובדים מקצועיים לענף ההייטק יש צורך ביצירת קשר עם עובדים מהתחום.

טיפים למציאת עובדים מיומנים

חברת כח אדם שרוצים לחסוך לעצמה זמן ומאמץ צריכה לגייס עובדים רק לאחר שהיא מבינה בצורה מדויקת את הצרכים של הלקוחות. עליה להתחיל את תהליך הגיוס בפגישה מסודרת עם הלקוח, בהגדרה של צרכים ומטרות ולאחר מכן בבדיקת מאפייני המשרה. בשלב השני היא יכולה לבצע את הגיוס עצמו ורק בשלב השלישי להתחיל את ההשמה.

בסופו של דבר, תהליך גיוס עובדים אורך זמן אך הוא שווה את ההשקעה. השמה מקצועית חוסכת מאמץ עבור הלקוחות ומאפשרת להם לייעל את כוח העבודה. הגיוס מבוצע בדרכים שונות והוא מוכיח את עצמו.

כך תבנו לעצמכם קריירה מקצועית בענף ניסור וקידוח בטון

שוק העבודה בישראל עובר בשנים האחרונות שינויים מרחיקי לכת. לצד הגידול בביקוש למקצועות ההייטק והשירותים, דווקא המקצועות הטכניים ממשיכים לשמור על יציבות – ולעיתים אף להפתיע בביקוש גבוה ותגמול מכובד. אחד התחומים שבהם ניתן לראות זאת הוא עולם ניסור וקידוח הבטון – תחום שמתפתח בקצב מואץ ומציע הזדמנויות עבודה מגוונות, גם ללא רקע הנדסי או

קרא עוד »

האם הד האנטינג הוא המפתח לכיבוש הפסגה הארגונית?

בעולם העסקים הדינמי, בו חדשנות ויתרון תחרותי הם שם המשחק, החיפוש אחר הכישרונות הנכונים הופך למשימה מורכבת ומאתגרת. לעיתים קרובות, הפתרונות הטובים ביותר אינם נמצאים בשוק הגלוי, אלא מסתתרים בקרב מנהלים ואנשי מקצוע מובילים שכבר מצאו את מקומם, ואינם מחפשים באופן אקטיבי את האתגר הבא. מציאתם דורשת גישה אחרת, עמוקה ויזומה יותר, כזו החודרת מבעד

קרא עוד »

האם כדאי ללמוד היום שיווק דיגיטלי

בעולם העסקי שבו הטכנולוגיה שולטת כמעט בכל תחום, שיווק דיגיטלי הפך להיות כלי מרכזי עבור עסקים מכל הגדלים. כמעט כל חברה קטנה, בינונית או גדולה זקוקה לשיווק דיגיטלי כדי להגיע ללקוחות, להגדיל מכירות, לחזק את המותג ולשמור על נראות גבוהה בשוק התחרותי. היכרות עם כלים, שיטות וטכנולוגיות בתחום השיווק הדיגיטלי היא כיום מיומנות מבוקשת, שמספקת

קרא עוד »

האם יש עבודה במזכירה מרחוק

בשנים האחרונות, תחום העבודה מרחוק צבר תאוצה משמעותית, והביקוש לשירותי מזכירה מרחוק הולך וגובר. יותר ויותר עסקים, חברות ויזמים מחפשים פתרונות אדמיניסטרטיביים שיאפשרו להם לנהל את העסק בצורה יעילה מבלי להעסיק מזכירה במשרד באופן פיזי. מזכירה מרחוק מספקת שירותים חיוניים כמו ניהול יומנים, מענה לטלפונים ודואר אלקטרוני, תיאום פגישות, ניהול מסמכים והכנת דוחות כל זאת

קרא עוד »

קורס בנדל"ן

התחום של נדל"ן הוא אחד התחומים הדינמיים והמרתקים ביותר בשוק העסקי כיום. הוא מציע מגוון רחב של הזדמנויות להשקעה, ניהול, פיתוח וייעוץ, וכל מי שמעוניין להשתלב בו חייב להכיר את הכלים והאסטרטגיות שיכולים להוביל להצלחה. קורס בנדל"ן מהווה את הצעד הראשון בדרך להצלחה בעולם הזה, ומאפשר ללמוד את כל המידע הדרוש כדי להיכנס לעולם הנדל"ן

קרא עוד »

לימודי coaching

לימודי Coaching: הדרך להצלחה אישית ומקצועית בעידן המודרני, שבו הכל משתנה כל הזמן והדרישות מהאנשים הולכות ומתרקמות לכדי אתגרים חדשים, הפך תחום ה-Coaching (הדרכה אישית) לאחד התחומים החשובים ביותר. לימודי Coaching מאפשרים לאנשים להטמיע את הידע והכלים הדרושים להם כדי לפתח את הפוטנציאל האישי והמקצועי שלהם, תוך יצירת שינויים משמעותיים בחיים. מהו Coaching? Coaching הוא

קרא עוד »
מודעות: